2011. március 24., csütörtök

Egy kis Japán

Mindenkinek vannak álmai, nekem nagy vágyam volt Ázsiát látni, a kínai Nagy-falon sétálni, Pekinget, Sanghajt és a kicsit kínai vidéket, az agyagkatonákat látni. Persze álmok még mindig vannak, s váratnak magukat. Ilyen eljutni Japánba, látni a cseresznyevirágzást.

Ez most több szempontból is lehetetlen lenne. Olvasom a Japánból írt blogokat és az ott élő emberek felé még nagyobb a csodálatom!

S, hogy kapcsolom most ezt a maláj bloghoz? Hiányoznak ízek amik kint megszokottak lettek, a friss ananász, a mini banán, a rendes tofu.
Be kell valljam a maláj konyha nem az én világom, de lehet hogy csak állapotom tette, de kifejezetten nem szerettem a túlfűszeres ételeiket. Helyette szívesen ettem kínait, vagy japánt.

Ma pedig elkészítettem itthon (kint lényegesen olcsóbban lehetett az alapanyagokat beszerezni) életem első sushiját. Nem lett tökéletes, sok benne a rizs de annak nagyon örültem hogy az íze pont olyan mint kell és hogy egybemaradt! Persze kint ettünk belőle sokat, még úgy is, hogy ott is idegen az a konyha, mégis egy jó rámen, vagy egy sushi vitt mindent a helyiek előtt. A Bandar Utama aljában fergetegeset tudtunk enni és Lilinek is mindig találtunk harapnivalót!

Ha pedig átsétáltunk a Curve-re Japán boltba* is tudtunk vásárolni. Na itt volt minden csoda és minden 5 ringiért. Érdemes volt betérni, még az utolsó nap is, s tudom, legközelebb az első napokban felkeresem annyi háztartási és kreatív dolguk akadt amit vittem volna.

Hajrá Japán!

*A link egy jó kis blogra mutat, a Visit Malaysia-ra, ami annak aki kint él vagy aki oda készül szerintem nagyon sok kincset rejt magába.

Nincsenek megjegyzések:

Érdemes követni minket a Mindennapi.Malajzia Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss érdekességeket osztunk meg Malajziáról!

Foglalj szállást magyarul az Agodán! segítve ezzel munkánk.