2010. július 6., kedd

papaja

Álltam a Giantba, azaz a helyi SPAR-ban a zöldség és gyümölcs pultok előtt. lestem, hogy mennyi féle fajta van azt se tudom mivel mit kezdenék, mikor hirtelen megszólított egy bácsi:

Nézze meg, ez a jó!
Mi? -a alig eszméltem fel a saját gondolataim fogságából és a meglepetéstől, hogy megszólított.
Nézze, papaja! Ez a jó!
Melyik a sárgább vagy a zöldebb?
Ez, ez- mutatja és már vesz is elő egy kisebbet és egy nagyobbat - ez holnapra tökéletes lesz!

El is tettem a nagyobbat, aztán visszafordultam és kicseréltem e kisebbre, gondolván ez sokba fog kerülni, ráadásul nehéz is!

Sokba? Inkább sokkoló az, hogy árulnak hűtve is gyümölcsöt ananászt, papaját, mangót, dinnyét minden nagyobb forgalmú helyen szeletelve kis pálcikával megtűzve 1 RMért (70 Forint). Ezért a darabért meg fizettem 2,75 öt. Ej, hogy legalább 6 szelet kijön belőle. Ez az amikor azt hiszem olcsón vettem, holott van annál még olcsóbb is. Hiába a helyi árak megszokásához idő kell.

Másnapra tényleg nagyon finom lett! A külső héj nem volt puha, de jobban besárgult, annak ellenére, hogy a hűtőben volt végig. A gyümölcsöt kettévágtam, a kisebb borsónyi magokat kikapartam, meghámoztam, felszeleteltem, és hmmm....

Ilyen édeset még nem ettem sehol! 

Másnap egy néni szólított meg, hogy vegyek cukrot, mert holnaptól drágább lesz!
Na ezt nem vettem. Minek ide cukor mikor minden gyümölcs ilyen édes? :)

És cikken kívüli kérdés, van ötletem mit írjak ezzel nincs is gond és minden napra jut valami meglepő, de mégis Ti mire lennétek kiváncsiak? Legalább 30 kommentet várok :)

10 megjegyzés:

motymoty írta...

Mindenre :o)

Fércművek írta...

Fogalmam sincs, hogy mire lehetek kiváncsi, úgyhogy nekem minden jöhet. :)))
Persze a helyi anyagokat szerintem mindannyian izgatottan várjuk. :)

orsolya vanessza kiss írta...

Én vagyok az első kommentelő... akkor még írhatom, hogy MINDENRE :)))


Egyébként pár fotó az emberekről, városképről jó lenne.. annyira szeretem a különböző kultúrákat.. és nagyon nagyon irigykedem most rád :)

Kivéve a meleg... azt még itthon is alig bírom.

Esthi írta...

Én leszek az első?! :) Nekem nincs kívánságom, arról írj, amiről eddig... mindenről, ami neked tetszik, ami téged megfog, amit le tudsz fényképezni. Szeretem olvasni az élmény beszámolóidat és nézegetni a képeket.

Pejho írta...

Én is az emberekre vagyok kíváncsi, meg sok-sok képre:) Az eddigi bejegyzéseid is nagyon érdekesek voltak.

E.M.A.K. írta...

Akkor én, mint lebukott kukkoló, arra gondoltam, hogy mivel úgy tűnik minden olyan szép és jó, ezért én kíváncsi lennék, hogy a melegen kívül van e olyan dolog, amiért nem éri meg oda kiköltözni ... pláne gyerekkel. :) De örömmel olvasom a bloggodat, köszönöm, hogy írod.

toritextil írta...

tényleg, tényleg, embereeek :)) meg pl milyen ott a víz? mmint a csapvíz iható? más az íze?
lehet, hogy ez hülyeség, de engem ez mindenhol érdekelne..

bolyet írta...

Én is mindenre de, hogy néhány példát említsek!

A mentalitás az ünnepek/nemzeti/,közigazgatás,a vidék...bár tudom, hogy nagyvárosban vagytok...a közbiztonság...és persze a Kaja az minden mennyiségben és hát az anyagok...és minden más!:-))Ha még eszembe jut valami jelzek!:-))

BCili írta...

Motymoty. jönni fog minden

FércJutka: hát anyagok, vannak és mutatom is, de azért van itt de is, ki akar itt puplint meg vásznat mikor van selyem is :)

Vanessza: jönnek fotók is emberek is, épületek is, a meleg meg, jaj nagyon meleg, kérek egy kis hűvöset! :)

Esthi: folyatatni fogom, jön mindenből egy kis bemutató!

Pejho: lesznek emberek, de van amilyik elbújik a gép elöl :)

E.M.A.K.: hogy miért nem éri meg? mert nem olyan mint otthon. Ha kihívást szeretnél és máshol élni akkor viszont jó, persze itt is van ami hiányzik, meg más, de lesz erről még szó. De miért csak zugban olvasol?

Toritextil: tudod te mitől döglik a légy :) szóval lesz ám a mit iszunk is vízzel együtt!

Bolyet: ünnepek is lesznek, mert van bőven.

Tovább várom és majd szépen megírom minden kíváncsi kérdésre a bővebb választ! Köszönöm nektek, hogy megírtátok titeket mi érdekelne!

藤 / Merry írta...

A napokban találtam erre a blogra, engem érdekel minden, hogy él az ember a világ más részein, milyenek a szokások, a lehetőségek.
A csapvíz ihatósága (+ha iható, milyen ízű?) engem is érdekel.(:

Érdemes követni minket a Mindennapi.Malajzia Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss érdekességeket osztunk meg Malajziáról!

Foglalj szállást magyarul az Agodán! segítve ezzel munkánk.